JAUNA MUZIKA ( I d.)

JAUNA MUZIKA ( I d.)

Pasirodymai:

Renginys jau įvyko.

Įėjimas į renginį tik su Galimybių pasu.

Festivalis „Jauna muzika“ antrus metus iš eilės gvildena „kolekcionuojamųjų“ temą. Šiemet pristatome pandemijos aplinkybių ko-kuruotą programą, kurioje išryškėja kitokio sceninio būvio galimybės ir jų sąlygoti nauji klausymosi bei mąstymo įpročiai. Šiandien klausytis kitaip – tai suvokti, jog mes patys skambame iš vidaus, jog garsus skleidžia net mūsų ausų sraigės – mūsų ausys dainuoja. Šį fenomeną savo kūryboje tyrinėja festivalio programą atversiantis danų garso menininkas Jacobas Kirkegaardas. Šiųmetis festivalis – lyg atokvėpio valandėlė po dideliame mieste praleisto pusdienio švenčiant tarptautinę vinilo dieną, kuomet galima ramiai apžvelgti labiausiai įkvepiančius atradimus, mintyse susidėlioti galimus jų derinius. Festivalyje pristatomos muzikos spektras itin platus, neretai besiveržiantis už ribos, kur garsas nebėra būtina muzikos sąlyga. Tai savo pasirodymuose demonstruoja „Maulwerker“ atlikėjai iš Berlyno. Ansamblis festivalyje pristatys programą „Kūnai. Erdvės“, sudarytą iš specialiai jam sukurtų kūrinių. Tarp jų įtrauktas ir jaunos menininkės, Vilniaus dailės akademijos studentės Indrės Liškauskaitės opusas, tyrinėjantis žmogaus komunikaciją su kitos rūšies gyvūnu. Tuo tarpu Lietuvos muzikos ir teatro akademijos absolventai festivalyje pasirodys dedikacijomis M. K. Čiurlioniui ir siurrealizmui. Festivalio programoje neplanuotai susidėliojo trys teminės kryptys: jaunųjų Lietuvos kompozitorių kūryba (atstovaujama Andriaus Maslekovo, Andriaus Šiurio ir Egidijos Medekšaitės), Vilniaus improvizacinės muzikos scena (atstovaujama Liudo Mockūno, Gedimino Stepanavičiaus, grupių „Low Blow“ ir „Ambulance on Fire“) ir muzika žemo registro instrumentams. Egidijos Medekšaitės muzika įdomiausiu kampu atskleis, kokia gali būti akademinė kūryba šiandien. Jos specialiai festivaliui sukurtas naujas opusas, kurio premjerą atliks Suomijos elektrinių gitarų kvartetas „Sähkökitarakvartetti“, pagrįstas indų saulėlydžio raga. O festivalį užbaigsiantis Kristupas Gikas improvizuos patefonais, lyg tarp kitko atkleisdamas, jog improvizacija tėra bandymas prisiliesti prie nuolat triukšme slypinčio kontinuumo. Muzikos žanrų ribas plečiantis bei naujus muzikinius genotipus tyrinėjantis festivalis „Jauna muzika“ vyks Menų spaustuvėje rugsėjo 16–19 dienomis. Susipažinkite su šiemet siūloma kolekcija ir sužinokite, kodėl mūsų ausys dainuoja.

Arturas Bumšteinas

Festivalio programos sudarytojas

Rugsėjo 16 d., ketvirtadienis

19 val. Juodoji salė

Jacob Kirkegaard (Danija)

„Labyrinthitis“, performatyvi instaliacija 4 kanalų sistemai (2007)

Garso instaliacijoje „Labyrinthitis“ naudojamos menininko ausų skleidžiamos otoakustinės emisijos, kurios turėtų sukelti tokias pat emisijas klausytojų ausyse. Kūrinio garsinė erdvė mikrotoninė, nes Jacobo

Kirkegaardo „Labyrinthitis“ sudarytas iš garsų, įrašytų paties menininko ausų labirinte – vibracijų, kurias sukelia grynų tonų dirginamos vidinės ausies sraigės blakstienėlės skysčio pripildytuose labirinto kanaluose. Tai tikri garsai (vadinami otoakustinėmis emisijomis), į kuriuos ne tik reaguoja, bet ir pačios skleidžia mūsų ausys. Paprastai tariant, tai mūsų pačių klausymosi garsas. Kirkegaardas ne tik įrašė garsus, kuriuos skleidžia ausys, reaguodamos į garsą, bet ir pritaikė garso dažnių formulę, pagal kurią, kaip pasirodė, iš jų galima generuoti naujus tonus – šalutinius tam, ką girdi ausys. Kai abu garsai sugretinami tam tikru santykiu, ausys dėl savo otoakustinių ypatybių sukuria visiškai naują trečią garsą, kurį galėtume palyginti su fortepijono obertonais ar vadinamaisiais Tartini kombinaciniais tonais griežiant smuiku. Tai reiškia, kad mūsų kūnai turi natūralų polinkį sąveikauti su darna pagrįsta muzika, net jai pritarti – „dainuoti kartu“ ausimis.

Kūrinio anotacijoje avangardinio meno istorikas ir teoretikas Douglasas Kahnas šią sąveiką vadina „aktyviu klausymusi“. Kirkegaardas pirmiausia pritaiko matematinę formulę, kad iš otoakustinių emisijų ir sugeneruotų trečią toną, kuris otoakustikos dėka stimuliuotų du tarpusavyje derančius tonus savo paties ausyje. Paskui jis naudoja tuos du tonus, kad jie imtų derėti tarpusavyje ir sukurtų trečiąjį toną klausytojo ausyje. O tada, kuriant vis labiau komplikuotą labirintinę kūrinio architektūrą, jis įrašo tą trečiąjį toną savo ausyje ir derina jį su ketvirtuoju tonu, kad sukurtų penktąjį kombinuotą toną klausytojo ausyje ir taip toliau. Tai skamba kaip besileidžiantis chromatinis garsaeilis, tik jis mikrotoninis ir reikalaujantis sutelkto klausymosi: didžiosios dalies to, ką girdi klausytojai, net nėra įrašyta kompozicijos garso takelyje. Ta dalį girdime savo viduje, ją užpildo mūsų ausys. Taigi, kiekvienas klausytojas čia yra muzikos bendrakūris ir atlikėjas, pats susiderinantis savo klausą pagal savo ausis. 40 minučių kompoziciją užsakė Kopenhagos Medicinos muziejus.

„Eustachia“ 12 balsų (2017)

Atlieka vokalinis ansamblis „Melos“:

Karolina Macytė, Gabrielė Bilevičiūtė, Justina Leinartaitė, Karolina Ramonė, Ūla Marija Barbora Zemeckytė, Augustė Andrijauskaitė, Magdalena Kazlovskaja, Ieva Parnarauskaitė, Evita Rudžionytė, Gabrielė Tumaitė, Nėja Vaitekūnaitė, Salomėja Pakerytė.

Vokalinė kompozicija 20 balsų buvo sukurta iš tonų, skleidžiamų vidinės ausies. Šie be jokios išorinės stimuliacijos ausų skleidžiami tonai, vadinami spontaninėmis otoakustinėmis emisijomis (SOAE), būdingi maždaug 70 proc. visų jaunesnio amžiaus žmonių. Gebėjimas skleisti SOAE mažėja su amžiumi arba palaipsniui prastėjant klausai. Žmonėms, kuriems būdingos SOAE, tonų derinys, skleidžiamas vienos ausies gali atrodyti disonansinis, mikrotoninis arba kompleksinis. Kitos ausies tonai gali būti harmoningi ir „derėti“ tarpusavyje. Kiekviena garsus skleidžianti ausis sukuria unikalią žmogaus akustinę tapatybę, kuri ir tampa atspirties tašku Jacobo Kirkegaardo kūriniui. Jame naudojamas SOAE Kirkegaardas įrašė

Orhuso merginų choro narių ausyse. Visi „ausų sąskambiai“ buvo įrašyti, vėliau filtruojami, analizuojami ir tada atliekami balsais. Tokiu būdu šiame kūrinyje chorui susijungia dviejų mūsų kūno organų padargai – klausa ir balsas. Ausys šiuo atveju yra kompozitorės, o balsai atlieka tonus, skleidžiamus ausų.

20.30 val. Studija III

Andrius Maslekovas „Naktinių drobių šešėliai“ smuikui ir violončelei (2018)

Atlieka „Twenty Fingers Duo“:

Lora Kmieliauskaitė, Arnas Kmieliauskas

...Šis kūrinys– tai kelių nakties vaizdus perteikiančių Čiurlionio paveikslų refleksija. Čia galima įžvelgti tam tikrą priešstatą: jei Čiurlionio paveiksluose galime aiškiai matyti įvaizdintas muzikines formas, tai šiame kūrinyje bandoma įgarsinti ir per subjektyvų muzikinį garsovaizdį „perfiltruoti“ Čiurlionio paveikslų vaizdinius, jo teptuko viražų fiziškuosius ir (dažnai nestabilius) emocinius aspektus. Tai tarsi bandymas garsais nutapyti jo teptuku sukomponuotas naktinių šešėlių drobes, kurios nakčiai pasibaigus ima virsti muzika...

Andrius Maslekovas



Renginio trukmė: 2 val.

Vaikai įleidžiami nemokamai: NE.

Leidžiama fotografuoti, filmuoti: NE.

Renginio organizatorius: Lietuvos kompozitorių sąjunga

Daugiau informacijos: NĖRA.

Asmens duomenų valdytojas: TIKETA, kaip Jūsų asmens duomenų valdytojas pateiks Jūsų asmens duomenis (vardą, pavardę, informaciją apie įsigytus bilietus, el. pašto adresą) Renginio organizatoriui, kaip duomenų valdytojui, kuris tvarkys Jūsų asmens duomenis sutarties vykdymo pagrindu ir tikslu. Daugiau informacijos aukščiau nurodytais Renginio organizatoriaus kontaktais.
Renginio organizatorius prisiima visišką atsakomybę dėl renginio, jo vykdymo, neįvykimo, kokybės, turinio, pateikiamos informacijos apie renginį ir visų kitų su renginiu susijusių aplinkybių. TIKETA teikia renginio organizatoriui tik bilietų platinimo paslaugą ir už renginį bei jo vykdymą neatsako. TIKETA veikia kaip atsiskleidęs tarpininkas.

Komentarai

Tiketa plius

Pramogaukit

Premjera! „Prarasti / Namai toli nuo namų“ | Šokio teatras „Aura“

Premjera! „Prarasti / Namai toli nuo namų“ | Šokio teatras „Aura“

  • Vilnius, MENŲ SPAUSTUVĖ (Šiltadaržio g. 6)
  • Gruodžio 7 d. 18:00 val.
  • Trukmė: 50 min.
Iki pasiūlymo pabaigos:
0 d. 5 val. 30 min.
9,72 € 16,20 €
Pirkti
Apeirono teatras: STABAT MATER

Apeirono teatras: STABAT MATER

  • Klaipėda, Klaipėdos dramos teatras, Teatro g. 2
  • Gruodžio 7 d., 19:00 val.
  • Trukmė: 1 val. 15 min.
Iki pasiūlymo pabaigos:
0 d. 7 val. 0 min.
6,60 € 13,20 €
Pirkti
Visos pramogos >

Su Tiketa judu

SIŪLYK RENGINĮ, Į KURĮ NORĖTUM JUDĖTI PIGIAU!

IR GALBŪT ATEITYJE JAM PASKELBSIME AKCIJĄ

REGISTRUOKIS

Naršyk patogiai!

Siųskis TIKETA programėlę nemokamai!
SIŲSTIS Tęsti naršyklėje

Naršyk patogiai!

Siųskis TIKETA programėlę nemokamai!
SIŲSTIS Tęsti naršyklėje